قابلیت های ios 15

مهم ترین قابلیت های ios 15 | معرفی جدیدترین ویژگی های ios 15

سیستم عامل iOS برای اولین بار در 9 ژانویه 2007 همراه با اولین نسل گوشی‌های آیفون معرفی و منتشر شد و تا به امروز که نزدیک به 15 سال از اولین نسخه این سیستم عامل می‌گذرد، شرکت اپل در 7 ژوئن 2021 از جدید‌ترین نسخه و قابلیت های ios 15 رونمایی کرد و شاید برای شما هم جالب باشد که اولین نسخه این سیستم عامل ابتدا فقط برای آیفون و آی پد تاچ منتشر شد و بعدها پس از انتشار نسخه‌های دیگر برای سایر دستگاه‌هایی مانند آی پد و اپل تی وی نیز در دسترس قرارگرفت.

سوال اساسی که در ذهن بسیاری از کاربران وجود دارد این است که اپل پس 15 سال چگونه کاربران و عاشقان را به خود وفادار نگه داشته؟ چگونه یک شرکت توانسته بخش عظیمی از بازار تلفن‌های همراه و لوازم جانبی را از آن خود کند؟ در نگاه اول می‌توان گفت طراحی یک سیستم عامل که پاسخگوی نیازهای گوناگون کاربران باشد یکی از رازهای موفقیت این شرکت است و با انتشار جدیدترین نسخه آن توانسته تمام رقبای خود را انگشت به دهان بگذارد؛ پس اگر شماهم به دنبال راز موفقیت این شرکت هستید و می‌خواهید بدانید که ویژگی های ios 15 چیست؟ با مقاله معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آی او اس 15 همراه سیب کده باشید.

قابلیت های ios 15

قابلیت های ios 15

در این بخش قصد داریم تا برخی از ویژگی های ios 15 که جدید هستند ممکن است برای شماهم تازگی داشته باشند را بررسی کنیم.

  1. پیشرفت‌های فیس تایم

یکی از جدیدترین ویژگی های ios 15 امکانات جذابی است که در بخش Face Time اضافه شده است. برای مثال وجود قابلیت صدای Spatial در این نسخه این امکان را به کاربر می‌دهد که در زمان استفاده از فیس تایم بتواند یک صدای 360 درجه از پیرامون خود دریافت کند و یا با وجود قابلیت جدید Voice Isolation در زمان مکالمه در Face Time دستگاه بر روی صدای شما تمرکز کرده و تمام صداهای آزاردهنده موجود در محیط اطراف را حذف می‌کند. اما جذاب‌ترین بخش ماجرا حالت پرتره در فیس تایم است که حین تماس‌های تصویری می‌توانید با فعال کردن آیکون حالت پرتره پس زمینه خود و مخاطبتان را محو کنید.

  1. Apple Wallet

اپل ولت تا پیش از آی او اس 15 وجود داشت اما در نسخه جدید پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. برای مثال هم‌اکنون با استفاده از اپل ولت می‌توانید قفل ماشین و صندوق عقب را بازکرده یا حتی وارد خانه و محل کار شوید اما جدیدترین ویژگی اپل ولت در این نسخه قابلیت ذخیره‌سازی گواهینامه در آن است بطوریکه هم‌اکنون کاربران ساکن هشت ایالت آمریکا می‌توانند با ذخیره کردن نسخه دیجیتال گواهینامه خود از آن به راحتی استفاده کنند.

  1. استیکر مموجی

همانطورکه می‌دانید مموجی نام استیکرساز اختصاصی اپل است که در آن کاربر با ساخت استیکر مشابه با مینیمال چهره خود می‌تواند استفاده‌های مختلفی از آن ببرد. یکی از جدیدترین پیشرفت‌ها در بخش مموجی نیز امکان شخصی‌سازی بیشتر آن‌هاست بطوریکه هم‌اکنون شما می‌توانید بر مموجی‌های خود لباس‌های شخصی‌سازی شده تن کنید.ویژگی های ios 15

  1. افزایش امنیت حریم‌شخصی

یکی‌دیگر از ویژگی های ios 15 گزینه Record App Activity است که با فعال کردن این گزینه گزارشاتی مبنی بر برنامه‌هایی که در 7 روز گذشته از شما درخواست دسترسی به داده‌ها شخصی داشته‌اند، ثبت می‌شود.

  1. بهبود بخش تصاویر

با دریافت نسخه آی او اس 15 شاهد پیشرفت‌هایی در بخش Memories خواهید بود که در آن مجموعه‌ای از عکس‌های شما یا به‌صورت خودکار و یا به‌صورت دستی انتخاب خواهند شد و شما با انتخاب یک موسیقی می‌توانید کلیپی جذاب بسازید.

  1. قابلیت های ios 15 در سافاری

یکی‌دیگر از ویژگی های ios 15 بازطراحی مرورگر وب اپل یعنی سافاری است. در این بروزرسانی نوار آدرس در قسمت پایین صفحه قرار دارد و برای جابه‌جایی میان برگه‌ها نیز می‌توانید از ترفندهای جذابی که جدیدا به‌آن اضافه شده استفاده کنید. همچنین برای رفرش صفحه موردنظر در سافاری کافیست تا آن را با یک حرکت کوچک به سمت پایین بکشید.

  1. حالت Focus

یکی از جدیدترین قابلیت های ios 15 حالت Focus یا افزایش تمرکز است. این قابلیت شباهت زیادی به Do Not Disturb با این تفاوت که در حالت تمرکز شما امکان شخصی‌سازی بیشتری دارید و می‌توانید قوانین متفاوت و گوناگونی را برای نوتیفکیشن‌های دستگاه خود وضع کنید.

  1. نوتیفیکیشن‌ها

در آی او اس 15 در بخش نوتیفکیشن‌ها گزینه Scheduled Summary اضافه شده که با استفاده از آن می‌توانید مشخص کنید نوتیفکیشن‌ها در چه ساعاتی از شبانه روز برای شما نمایش داده شوند؛ همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله آموزش مدیریت نوتیفیکیشن آیفون در ios 15 سری بزنید.

  1. مسیریابی سه بعدی

با دریافت آی او اس 15 می‌توانید درهنگام مسیریابی از نقشه سه بعدی‌ که مستقیم از نقشه گوگل الگوبرداری شده، استفاده کنید و یا درهنگام پیاده‌روی محل دقیق مکان‌های موردنظر خود را به‌صورت واقعیت افزوده تماشا کنید.

ویژگی های ios 15

  1. Share Play

یکی‌دیگر از ویژگی های ios 15 اضافه شدن قابلیت SharePlay است که در آن شما می‌توانید فایل‌های ویدیویی، موسیقی و تماشای برنامه تلویزیونی را در کنار اشتراک‌گذاری نمایشگر دستگاه خود انجام دهید و به اصطلاح به یک تیر چند نشان بزنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با نتفلیکس

  1. Live Text

یکی از قابلیت های ios 15 که سروصدای بسیاری هم به‌پا کرد ویژگی جدیدLive Text است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید از هر متنی که می‌خواهید تصویربرداری کرده و آن را کپی یا ترجمه کنید. این قابلیت مزایای زیادی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر جهان داشت!

  1. اشتراک‌گذاری در iMessages

در آی او اس 15 بخشی به‌نام News اضافه شده که در چت‌های گروهی خود می‌توانید محتوایی که دوستانتان به اشتراک گذاشته‌اند را مشاهده کنید و لینک آن‌ها را کپی کنید.

  1. Apple Health

یکی‌دیگر از ویژگی های ios 15 مربوط به این برنامه است که هم‌اکنون کاربران می‌توانند اطلاعات مربوط به سلامتی خود که در اپلیکیشن دارند را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین قابلیت جدیدی تحت عنوان Walking Steadiness به این برنامه اضافه شده که نحوه راه‌رفتن کاربر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا در زمان وجود مشکل آن را به اطلاع فرد برساند.

  1. بازطراحی برنامه آب و هوا

با انتشار نسخه آی او اس 15 ، در اپلیکیشن Weather شاهد بازطراحی جذابی خواهید بود. در این برنامه انیمیشن‌ها و اطلاعات بیشتر و جدیدتری نظیر سرعت و جهت وزش باد اضافه شده است.

آی او اس 15

  1. Find My

یکی از قابلیت های ios 15 در این برنامه هشدار جاگذاشتن گجت‌های مختلف است به‌طوری‌که اگر فاصله خود را نسبت به یکی از گجت‌های اطراف آیفون زیاد کنید با نوتیفکیشی مبنی بر جا گذاشتن آن شی مواجه خواهید شد.

  1. Siri

یکی‌دیگر از ویژگی های ios 15 دسترسی بیشتر دستیار صوتی سیری به اطلاعات و برنامه‌های شماست. در آی او اس 15 سیری می‌تواند در برنامه‌هایی نظیر عکس‌ها، صفحات وب، اپل موزیک و نقشه بکارگرفته شود. لازم به ذکر است که یکی از پلن‌های اشتراک برنامه Apple Music که جدیدا باعنوان ویس پلن طراحی و دراختیار کاربران قرار گرفته است این امکان را به مشترکان خود می‌دهد تا بتوانند به کمک سیری و درخواست پخش موسیقی از آن به سطح جدیدتر سبک زندگی همراه با تکنولوژی دست پیدا کنند.

سوالات متداول راجع به آپدیت ios 15

تاریخ انتشار آی او اس 15 چه زمانی است؟

تاریخ انتشار نسخه جدید آی او اس 15 در 29 شهریور 1400 است.

مهم‌ترین بروزرسانی‌های ios 15 چیست؟

نوتیفیکیشن‌ها، میموجی و سیری از مهم‌ترین آپدیت های آی او اس 15 هستند.

سخن پایانی بررسی ویژگی های ios 15

ویژگی های ios 15

شرکت اپل با تمرکز و توجه فراوانی که در طراحی سیستم عامل iOS تا به امروز داشته است، توانسته بخش عظیمی از مصرف‌کنندگان در حوزه تکنولوژی را راضی و خشنود کند که می‌توان همین امر را راز موفقیت آن‌ها دانست. حال که 15 سال از انتشار اولین نسخه این سیستم عامل گذشته است جدیدترین نسخه آن یعنی آی او اس 15 نیز منتشر شده که همگان را شگفت‌زده کرده است. ما نیز در مقاله قابلیت های ios 15 تلاش کردیم تا شما عزیزان را با ویژگی های ios 15 آشنا کرده و وجه تمایز این سیستم عامل را با دیگر رقبای‌اش نمایان سازیم.

بیشتر بخوانید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دلیل بازگشت وجه