مقایسه آیفون با رقبای اندروید

مقایسه آیفون با رقبای اندروید – بررسی جامع هر کدام

مقایسه آیفون با رقبای اندروید سال ها مطرح بوده است و در مورد اینکه آیا آیفون بهتر است یا اندروید زیاد بحث شده است.

امروزه مقایسه آیفون با رقبای اندروید بیش از هر زمان دیگری مطرح است خصوصا این که هر کدام از آن ها در حال آماده شدن برای انتشار نسخه جدیدی از سیستم عامل های خود در سال جدید هستند. در حالی که شما می توانید به تعداد زیادی از شرکت های مختلف برای خرید یکی از بهترین گوشی ها مراجعه کنید، هر گوشی که انتخاب کنید، حتما روی آن گوشی یکی از سیستم عامل های آیفون (برای گوشی های شرکت اپل) یا اندروید (برای گوشی های دیگر) در حال اجرا شدن است.

در مورد مقایسه آیفون با رقبای اندروید ، هر دو سیستم عامل دارای امکانات کاملی هستند و هر کدام بیش از یک دهه است که فعالیت خود را آغاز کرده اند. این بدان معناست که هر کدام از آن ها دارای مجموعه کاملی از امکانات هستند و هر کاری که یکی از این سیستم عامل ها انجام دهد، سیستم عامل دیگر نیز قادر به انجام آن است. با این حال هر کدام از این سیستم عامل ها دارای مزایای مختص به خود هستند و دلایلی وجود دارد که شما ممکن است یکی از این سیستم عامل ها را بر دیگری ترجیح داده و آن را انتخاب کنید.

مقاله مرتبط: رنگ جدید آیفون 12

در این مقاله که درباره مقایسه آیفون با رقبای اندروید است، نگاهی به نقاط قوت مربوط به هر یک از پلتفرم های تلفن همراه خواهیم انداخت. بنابراین دفعه بعد که خواستید یک گوشی همراه برای خود انتخاب کنید، می توانید یک گوشی هوشمند مناسب خریداری کنید.

مقایسه آیفون با رقبای اندروید : چرا آیفون بهتر است؟

مقایسه آیفون با رقبای اندروید گوشی ایفون

مقایسه آیفون با رقبای اندروید – گوشی اپل

اگر شما بدون دلیل روی محصولات شرکت اپل سرمایه گذاری می کنید، این ممکن است یک دلیل سطحی برای سرمایه گذاری باشد. اما شرکت اپل در طیف وسیعی از محصولات مرتبط با فناوری های مختلف سرمایه گذاری کرده است و محصولاتی را در هر یک از این حوزه ها تولید کرده است و اگر شما قبلا یکی از محصولات اپل مانند آی پد، اپل واچ یا مک را داشته باشید، تهیه گوشی اپل منطقی تر به نظر می رسد.

اپل مجموعه ای از ویژگی های پیوسته زیادی را طراحی کرده است که به شما اجازه می دهد تا داده ها و امکانات را از یکی از دستگاه ها به دستگاه دیگری انتقال دهید و این خصوصیات به صورت مشخص موجب صرفه جویی در وقت و زمان شما می شود. به عنوان مثال رد تماس را در نظر بگیرید، جایی که تماس با گوشی آیفون شما و صفحات وب در مرورگر سافاری می تواند به طور یکپارچه بین سیستم عامل iOS و macOS جا به جا شود.

حافظه موقت در دستگاه های اپل، متن را در یکی از پلتفرم های اپل به پلتفرمی دیگر کپی می کند.  یکی دیگر از مواردی که ما به آن علاقه داریم فیلم برداری مداوم است که به ما اجازه می دهد تا از تصاویر مختلف عکس بگیریم و اسناد مختلفی با گوشی آیفون اسکن کنیم و بعد از آن، اسناد را روی دستگاه مک خود مشاهده کنیم و آن ها را ویرایش کنیم. حتی شما می توانید با استفاده از ویژگی های احراز هویت بیومتریک در گوشی آیفون خود از طریق Apple Pay، خریدهای خود راMac  انجام دهید.

محصول مرتبط: خرید اپل موزیک

فقط تعداد اندکی از سازندگان گوشی های اندرویدی دارای اکوسیستم سخت افزاری هستند که به سیستم اپل نزدیک باشد و حتی برای برخی از آن ها که دارای امکانات نزدیک به اپل هستند، مانند سامسونگ، ادغام و پیوستگی که بین آیفون و دیگر وسایلی که شرکت اپل ساخته است، وجود دارد، بین آن ها وجود ندارد. مایکروسافت با برنامه جدید خود به نام Your Phone که برای ویندوز ساخته شده است به کاربرانی که از امکانات اندرویدی استفاده می کنند، امکان پاسخ گویی به درخواست ها و اعلان ها را در رایانه های می دهد و از طریق این برنامه به گوگل کمک می کند تا شکافی که بین گوگل و مایکروسافت وجود دارد را تا حدودی جبران کند؛ هر چند این تجربه ایراداتی دارد و هنوز راه درازی را پیش رو دارد.

مثال های بزرگ دیگری نیز وجود دارد که ارتباط و پیوستگی بین سیستم عامل های iOS, iPadOS, watchOS و macOS را نشان می دهد – و آیفون جزئی اساسی در این پازل است به خصوص اکنون که برنامه های آیفون می توانند به macOS وصل شوند.

کاربران وفاداری که قبلا از امکانات شرکت اپل استفاده می کردند، می توانند با افزودن یک اپل به لیست محصولات خود، قابلیت های فراوانی را به دست آورند. و این موضوع هیچ چیزی را برای گفتن به دوستان و اعضای خانواده که ترجیح می دهند از iMessage و FaceTime استفاده کنند را باقی نمی گذارد. بنابراین این یکی از مزیت های آپل در مقایسه آیفون با رقبای اندروید می باشد.

به علاوه، شرکت اپل یک امکان دیگری به اسم لوازم جانبی MagSafe را برای قفل کردن گوشی های آیفون 12 و آیفون 12 پرو اضافه کرده است. این شارژرها، قاب ها و محصولات مبتنی بر مغناطیس فقط با جدیدترین نسل از گوشی های آیفون کار خواهند کرد بنابراین اگر شما از این سیستم عامل استفاده می کنید باید بعضی از دردسرها را تحمل کنید.

موضوع دیگری که باید در مقایسه آیفون با رقبای اندروید به آن توجه شود، برنامه های شخص ثالث است.

برنامه های شخص ثالث (third-party) در آی او اس قطعا بهتر هستند. این موضوع قطعا بستگی به سلیقه شخصی دارد اما به عنوان کسی که هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید را تجربه کرده و از هر دو استفاده کرده است، کیفیت برنامه هایی که توسعه دهندگان آی او اس ساخته اند در مقایسه با برنامه هایی که رقیبان اندرویدی می سازند از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است و افراد از برنامه های اندرویدی ناامید می شوند. و این ویژگی یکی از مزیت های برجسته آپل در مقایسه آیفون با رقبای اندروید می باشد.

در مورد من اشتباه فکر نکنید – برنامه ها و توسعه دهندگان عالی و بزرگی در اندروید وجود دارد اما به تجربه من پیدا کردن این برنامه های خوب خیلی سخت تر نسبت به برنامه های آی او اس پیدا می شوند. برای مثال یکی از برنامه های مورد علاقه ما برای توییتر، Tweetbot 5 است که منحصرا برای آی او اس ساخته شده است. در مقابل یکی از بهترین برنامه های توییتر برای سیستم عامل اندروید، Fenix 2 است که در مقایسه با برنامه ای که برای آی او اس نوشته شده است از کیقیت و قدرت پایین تری برخوردار است. یکی از بهترین اعضای تیم ما، هنری تی کیسی، عاشق این است که از برنامه ها  برای نوشتن پست های وبلاگی در در دستگاه مک و آیفون خود استفاده کند اما ما تلاش کردیم تا یک برنامه یادداشت برداری در اندروید را پیدا کنیم که کامل و جامع باشد. با این حال من یک ویرایشگر با قیمت پایین در اندروید را پیدا کردم که آن را به هر برنامه متناظری که در آی او اس وجود دارد، ترجیح می دهم.

حتی ممکن است که این برنامه ها را از شرکت های مختلف اعم از بانک ها تا خطوط هوایی پیدا کنید و دریابید که برنامه هایی که برای سیستم عامل آی او اس نوشته شده اند در مقایسه با برنامه های اندرویدی نرم تر و تمیزتر هستند و کار کردن با آن ها تجربه بهتری را در کاربر ایجاد می کند. همچنین برنامه هایی که برای آی او اس ساخته شده اند، مانند برنامه Wallet، بهتر با سرویس های مربوط به هسته خود سیستم عامل ادغام می شوند. در حالی که برنامه های اندرویدی اغلب از چنین ویژگی به طور کامل برخوردار نیستند و از این خصوصیت به طور کامل پشتیبانی نمی کنند.

انتخاب های بیشتری برای انتخاب لوازم جانبی دستگاه های آی او اس وجود دارد. در بحث مقایسه آیفون با رقبای اندروید اگر به هر فروشگاه و خریداری مراجعه کنید، برای هر محصولی که شرکت اپل تولید کرده است، قسمت مجزایی وجود دارد و می توانید لوازمی که برای آیفون نیاز دارید را تهیه کنید – این ویژگی قطعا در مورد محصولات اندرویدی وجود ندارد و فروشگاه هایی که محصولات جانبی برای دستگاه های اندرویدی می فروشند در مقایسه با دستگاه های آی او اس کمتر می باشند و تنوع محصولاتی که در آن ها وجود دارد قطعا با هم قابل مقایسه نیست. موضوع دیگری که در باره مقایسه آیفون با رقبای اندروید حائز اهمیت است این موضوع است که کیفیت لوام جانبی که برای دستگاه های اپل وجود دارد، بالا است و با قیمیت بالایی به فروش می رسند و معمولا گارانتی معتبری نیز دارند. در حالی که لوازم جانبی محصولات اندرویدی دارای کیفیت های مختلفی هستند و می توان با هر کیفیتی، محصولاتی که نیاز دارید را با قیمت خیلی پایینی نسبت به رقیبان خود تهیه کنید.

مقایسه آیفون با رقبای اندروید

مزیت های آیفون در مقایسه آیفون با رقبای اندروید

تنوع و گستردگی محصولاتی که برای گوشی های آیفون وجود دارد بسیار زیاد است و هر چیزی که برای گوشی آیفون خود نیاز داشته باشید را قطعا در بازار خواهید یافت. در حالی که این تنوع و گستردگی برای محصولات اندرویدی وجود ندارد و دارندگان وسایل اندرویدی دارای انتخاب های محدودی نسبت به دارندگان محصولات آیفون هستند و این ویژگی یکی از مزیت های داشتن محصولات شرکت اپل در بحث مقایسه آیفون با رقبای اندروید می باشد.

در آیفون برنامه ای که غیرمنطقی حافظه و سی پی یو را مصرف کند وجود ندارد. اهمیتی ندارد که از چه طریقی آیفون خود را خریداری کرده باشید، کجا آن را خریداری کرده اید، از چه کسی آن را خریداری کرده اید و اینکه چه مدلی از گوشی های آیفون را خریداری کرده اید. در هر حالتی شما برنامه ای که به طور غیر منطقی فضای حافظه و سی پی یو گوشی را مصرف کند را در محصولات اپل مشاهده نخواهید کرد. این موضوع به این معنی است که هر برنامه ای که روی آیفون نصب می شود در بهینه ترین حالت روی آن گوشی کار می کند و به صورت بهینه از منابع گوشی استفاده می کند که این موضوع باعث می شود تا دستگاه های آیفون در بهینه ترین شکل ممکن کار کنند و سرعت خود را حفظ می کنند.

زمانی که یک گوشی اندرویدی خریداری می کنید، بسیاری از برنامه ها به صورت پیش فرض روی آن نصب می شوند و کاربران ممکن است دوست نداشته باشند که این برنامه ها روی گوشی آنان نصب شود و باعث آزار خیلی از کاربران خواهد شد. در حالی که در گوشی های آیفون این موضوع وجود ندارد و برنامه خاصی به صورت پیش فرض در گوش های آیفون نصب نمی شود؛ کاربران می توانند هر برنامه ای که نیاز داشتند را نصب کنند.

در حالت کلی، گوشی های آیفون از لحاظ امنیت و کارایی از رقیب اندرویدی خود بسیار بالاتر می باشد و نگرانی های امنیتی که در بین کاربران اندرویدی وجود دارد، در آی او اس وجود ندارد. از جمله این نگرانی ها می توان به بدافزارهایی که در برنامه های اندرویدی وجود دارد و باعث خرابکاری و پایین آمدن کارایی گوشی در صورت استفاده از آن ها یا برنامه های بی کاربردی که کار خاصی انجام نمی دهند و فقط منابع گوشی را بی خودی مصرف می کنند، اشاره کرد. بنابراین در مقایسه آیفون با رقبای اندروید، آیفون به خاطر داشتن امنیت بیشتر محبوبیت بالاتری دارد.

شما در صورت استفاده از محصولات آیفون به روزرسانی های نرم افزار را زودتر دریافت خواهید کرد. گوشی های اندروید در مقایسه با گوشی های آیفون به روزرسانی های کمتری دارند و زمانی که نرم افزاری را به روزرسانی می کنند به طور مدارم آن را به روزرسانی نمی کنند و اغلب با تاخیر همراه است.

به روزرسانی سریع یکی دیگر از برتری های آیفون در مقاله مقایسه آیفون با رقبای اندروید است.

تعداد به روزرسانی های گوشی های اندروید بستگی به عوامل مختلفی مانند اینکه چقدر گوشی گران قیمت است یا اینکه از چه نمایندگی گوشی را خریداری کرده اید (یا اینکه آیا اصلا آن را از یک نمایندگی خریداری کرده اید) و یا اینکه سازنده نرم افزار گوشی چه نوع سیاست پشتیبانی را ارائه می دهد، دارد.

به عنوان مثال بازی far cry در آیفون که شرکت ارائه دهنده آن برای چندین سال از آن پشتیبانی می کرد. یا در مورد گوشی آیفون 6S هنگامی که اولین بار در سال 2015 به بازار عرضه شد، دارای سیستم عامل iOS 9 بود و اکنون iOS 14 دارد و نشان می دهد که به طور منظم توسط شرکت اپل پشتیبانی می شود. در مورد اندروید، گوشی Samsung’s Galaxy S6 را در نظر بگیرید که در سال 2015 به بازار عرضه شد و دارای سیستم عامل اندروید 5.0 بود. این گوشی نه تنها فاقد جدیدترین نرم افزار اندروید بود بلکه سال ها پیش سامسونگ ارائه به روزرسانی برای آن را متوقف کرد. فقط زمانی که سیستم عامل آن به اندروید 7.0 ارتقا یافت، سامسونگ شروع به پشتیبانی از آن کرد – حتی زمانی که سیستم عامل گوشی به اندروید 7.0 ارتقا یافت، 8 ماه بعد از این اتفاق شرکت سامسونگ پشتیبانی از آن را شروع کرد.

علاوه بر این، وقتی نسخه جدیدی از iOS منتشر می شود، در همان روز در دسترس همه قرار می گیرد و می توان روی تمامی مدل هایی که از آن پشتیبانی می کنند، نصب شود. در مقابل، اندروید به روزرسانی های مربوط به سیستم عامل را برای مدل های خاصی از گوشی های خود عرضه می کند.

محصولات آیفون بهتر توسط خرده فروشان مورد پشتیبانی قرار می گیرد. یکی از ویژگی های برجسته آیفون در مبحث مقایسه آیفون با رقبای اندروید موضوع پشتیبانی توسط خرده فروشان است. اگر شما در رابطه با گوشی آیفون خود با مشکل جدی روبرو شوید و بخواهید تا آن را رفع کنید یا شاید بخواهید تا یک محافظ صفحه نمایش روی گوشی خود نصب کنید و بخواهید که یک کارشناس آن را انجام دهد که بعدا مشکلی برای گوشی شما پیش نیاید و یا هر مشکل دیگری در رابطه با آیفون خود داشته باشید، خیلی خوب می شود که اگر مکان مطمئنی وجود داشته باشد تا به آن جا بروید و مشکل خود را حل کنید. محصولات شرکت اپل به خوبی توسط نمایندگان مجاز پشتیبانی می شود و هر مشکلی که آیفون شما داشته باشد می توانید به آن جا مراجعه کنید و مشکل خود را سریعا حل کنید.

صاحبان گوشی های اندرویدی از این همه امکاناتی که صاحبان آیفون برخوردار هستند، برخوردار نیستند. اگر شما احتیاجی به یک باتری جدید داشته باشید یا بخواهید صفحه گوشی خود را عوض کنید و یک برنامه محافظتی از خرده فروشانی که گوشی را از آنان تهیه کرده اید، نخریده باشید، به احتمال زیاد مجبور خواهید شد آن را به سازنده اصلی برگردانید. با توجه به اینکه ما روز به روز به گوشی های خود وابسته تر می شویم، این موضوع یک دردسر بسیار زمان بر خواهد بود.

آیفون در برابر اندروید: چرا اندروید بهتر می باشد؟

p3

مزیت های گوشی اندرویدی

محصولات و گوشی های اندروید قیمت های متفاوتی دارند و در هر قیمتی می توان یک گوشی اندروید پیدا کرد. دنیای تلفن های همراه که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، بسیار وسیع می باشد و به خاطر اینکه بسیاری از شرکت ها گوشی های اندرویدی می سازند، این نوع از گوشی ها در هر قیمتی یافت می شوند و می توان آن ها را خریداری کرد. می توان گوشی های اندرویدی ارزان قیمتی خرید و یا اگر بودجه کافی دارید می توانید گوشی گران تر با امکانات و قابلیت های بیشتری خریداری کنید. هر چقدر هم که بودجه برای خرید گوشی داشته باشید، به احتمال زیاد می توانید گوشی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید و نیازهای خود را مرتفع سازید.

این تنوع قیمت در گوشی های آیفون وجود ندارد و در ابتدا معمولا بسیار گران قیمت هستند اما پس از نسل های متوالی قیمت آنها معمولا پایین می آید.  یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های جدید آیفون، آیفون 12 مینی می باشد که قیمت آن فقط 699 دلار است که دارای یک نمایشگر کوچک 5.4 اینچی می باشد. گوشی Galaxy S20 FE نیز دارای همان قیمت را دارد اما صفحه نمایش آن بزرگتر است و دارای یک نمایشگر 6.5 اینچی می باشد همچنین دارای لنز تله فوتو و باتری بسیار بزرگتر می باشد.

بحث تنوع قیمت ها در اندرویدی یکی از بزرگترین ویژگی های برجسته در بحث مقایسه آیفون با رقبای اندروید است.

ارزان ترین آیفونی که شرکت اپل ارائه داده است، آیفون SE می باشد که دستگاهی خارق العاده با کارایی بسیار بالا است و قیمت آن فقط 400 دلار است؛ اگرچه از طراحی این گوشی زمان زیادی گذشته است و برای بعضی از کارها صفحه نمایش آن بسیار کوچک است.

دستگاه های اندرویدی قابلیت سفارشی سازی بیشتری دارند. اگرچه هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در طول سال ها رشد کرده اند و تکامل یافته اند، همیشه این اندروید بوده است که به عنوان بستری برای کاربرانی که دوست دارند دستگاه های خود را سفارشی سازی و شخصی سازی کنند، شهرت داشته است.  این کار با راه انداز صفحه اصلی شروع می شود که به شما ویجت های پویایی را پیشنهاد می دهد و این قابلیت را به شما می دهد تا برنامه های خود را در هر جایی از صفحه قرار دهید. شما حتی می توانید راه انداز گوشی اندرویدی خود را با راه انداز جایگزینی که از فروشگاه پلی استور قابل دانلود است، جایگزین کنید.

همچنین اندروید به شما این امکان را می دهد تا برای سرویس های اصلی (مانند مرورگرهای وب، صفحه کلید و پخش کننده های رسانه) که اندروید ارائه می دهد، برنامه های شخص ثالث را دانلود کرده و آن ها را جایگزین سرویس های اصلی که به صورت پیش فرض روی گوشی های اندرویدی نصب شده است، کنید. برای گوشی هایی که دارای سیستم عامل iOS هستند، اگر چه در طول سال ها تکامل زیادی داشته اند اما پیاده سازی این ویژگی که در همه گوشی های اندرویدی وجود دارد، هنوز راه درازی را پیش رو دارد. در نهایت علاوه بر موارد قبلی، باید در مورد امکانات اضافی سازندگان گوشی ها اندرویدی صحبت کنیم – مانند رابط های کاربری سفارشی و نرم افزار سیستمی اندروید که توسط سازندگان خاصی از تلفن های همراه سفارشی می شود، به شما امکانات اضافی را ارائه می کنند و اغلب برای اینکه تجربه کاربری بهتری داشته باشید، توانایی ایجاد تم برای دستگاه را در اختیار کاربران قرار می دهند. خیلی از طرفداران گوگل و اندروید از امکانات اضافی که برنامه های شخص ثالث در اختیار آنان قرار می دهد، خوششان می آید و از آن استقبال می کنند.

می توان (بعضی وقت ها) فضای ذخیره سازی را اضافه کرد. اگرچه توسعه فضای ذخیره سازی این روزها از محبوبیت کمتری برخوردار است، بسیاری از دستگاه های اندرویدی از این قابلیت برخوردار هستند و آن را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا از یک کارت microSD برای ذخیره عکس ها، برنامه ها و دیگر رسانه هایی استفاده کنید که ظرفیت بالاتری از حافظه داخلی گوشی شما را نیاز دارند.

این یک ویژگی شگفت اگیز است که دستگاه های اندرویدی در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به اینکه شرکت اپل و دیگر سازندگان تلفن هنگام خرید گوشی برای اضافه کردن قابلیت ذخیره سازی هزینه های گزافی را از شما می گیرند. چرا برای 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی اضافی (که مطمئنا جوابگوی نیازهای شما هم نیست) بین 100 تا 150 دلار هزینه کنید در حالی که می توانید با هزینه کمتری فضای ذخیره سازی بزرگتری را داشته باشید.

p4

دو نوع از گوشی های اندرویدی

در دستگاه های اندرویدی، پورت USB-C پورتی همه کاره است. این روزها گوشی های اندرویدی برای شارژ شدن و انتقال اطلاعات، خیلی زیاد به پورت های USB-C متکی هستند. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که از یک کابل برای کارهای مربوط به گوشی خود استفاده می کنید این ویژگی دستگاه های اندرویدی با استقبال فراوان شما روبرو خواهد شد زیرا با یک کابل می تونید تمام کارهای خود را انجام دهید و علاوه بر آن این روزها اکثر رایانه های شخصی از پورت های  USB-C پشتیبانی می کنند و این یکی از زیباترین ویژگی های دستگاه های اندرویدی می باشد.

در حالی که هر یک از گوشی های آیفون دارای پورت های اختصاصی می باشند و نمی توان از یک نوع پورت برای تمامی دستگاه های آیفون استفاده کرد.

ویژگی ها و برنامه های ابتکاری معمولا در ابتدا روی گوشی های اندروید انجام می شوند. معمولا فناوری های نوظهور و جدید برای اولین بار در گوشی های اندرویدی پیدا می شوند و بعد به سایر گوشی ها نیز سرایت می کنند. نمونه هایی از نوآوری هایی که در ابتدا روی گوشی های اندرویدی وجود داشته اند و بعد به گوشی های آیفون راه پیدا کرده اند می توان به سیستم شارژ بی سیم و سریع، نمایشگرهای NFC ، 4G LTE ، 5G  و OLED، حسگرهای اثر انگشت روی صفحه و دوربین های چند رسانه ای و خیلی از فناوری های دیگر اشاره کرد.

البته این به معنی این نیست که شرکت اپل در این زمینه هیچ دستاوردی نداشته است. گوشی آیفون X اولین گوشی دارای تشخیص چهره نبود اما اولین گوشی بود که به صورت مطمئن و ایمن این کار را می کرد. با این حال، سالانه تعداد بسیار زیادی از گوشی های اندروید توسط فروشندگان مختلف منتشر می شود بنابراین سخت افزارهایی که از اندروید پشتیبانی می کنند، زودتر با قابلیت های جدید اندروید سازگار می شوند.

مقایسه آیفون با رقبای اندروید، کدام یک را باید انتخاب کرد؟

بنابراین انتخاب بین اندروید یا آیفون بستگی به عوامل مختلفی دارد. هر دو دارای مزایا و معایبی هستند و مانند بسیاری از تصمیمات خرید، انتخاب شما بستگی به عواملی دارد که برای شما اهمیت و ارزش بالاتری دارد.

داشتن یک گوشی آیفون دارای تجربه ای ساده و راحت است، کمتر می توان در مورد آن فکر کرد و از آنجایی که آیفون شرکت اپل نماینده محبوب ترین برند گوشی های هوشمند است، هر جا که بروید جایی را پیدا خواهید کرد که از محصولات اپل پشتیبانی کند – خواه نیاز به تعویض باتری داشته باشید یا اینکه بخواهید یک مورد جدید را انتخاب کنید.

دستگاه های اندرویدی احترام و منزلت محصولات اپل را ندارد اما با این وجود در انتخاب گزینه ها و امکانات آزادی عمل بیشتری دارید و با انتخاب های بیشتری مواجه خواهید شد – مانند انتخاب در میزان هزینه که می خواهید برای گوشی اندرویدی خود صرف کنید، انتخاب خصوصیات نرم افزاری و سخت افزاری و انتخاب نحوه شخصی سازی تجربه خود. اگر استفاده از فناوری های جدید در گوشی برای شما مهم است، گوشی های اندرویدی در این زمینه آزادتر هستند. اگرچه این احتمال وجود دارد که از کمبود برنامه ها و لوازم جانبی باکیفیت نیز گلایه داشته باشید.

اگر در انتخاب گوشی اندرویدی یا آیفون شک دارید، بهترین کاری که می توانید بکنید این است که در مورد گوشی های اندروید و آیفون اطلاعات مفصلی کسب کنید. هر دستگاهی که انتخاب کردید، مطمئن شوید که متناسب با نیازها وانتظارات شما کار خواهد کرد و تجربه کار کردن عالی را با گوشی خود خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دلیل بازگشت وجه